måndag, oktober 20, 2008

Ankelvärmare

Ikväll ska min man repa länge så jag är "ensam" hela kvällen efter att barnen lagt sig. Jag funderar på att rota lite i mitt lilla tygförråd och se om jag hittar någon svart fleece som jag kan klippa lite i. Jag funderar nämligen på att sy ankelvärmare.

Jaha, undrar ni, vad ska man med det till? Jo, förstår ni - är man så frusen som jag är så snurrar det ständigt omkring nya och gamla idéer i huvudet om hur man kan göra vardagen lite varmare. Förra veckan var jag konstant nerkyld på jobbet. Inte för att det är speciellt kallt på jobbet (enligt alla andra) utan för att jag helt enkelt inte kan värma upp mig själv. Värst är fötter och händer. Idén kom då att sy något som jag kunde ha runt anklarna som var extra kalla. Något diskret och varmt. Tankarna for snabbt till svart fleece. Egentligen skulle det väl vara enklare att ha något elastiskt som man kan dra på sig som typ strumpor, men jag behöver ankelvärmarna NU och det enda varma jag har hemma är fleece. Kanske blir det någon lösning med kardborre i sidan... Vi får se! Men nu är jag jättesugen på att ta fram symaskinen och sätta saxen i tyget!

Och vem vet! Går det riktigt bra kanske det blir några handledsvärmare också!

Inga kommentarer: