måndag, oktober 13, 2008

Jag har köpt tyg!

Jag var nere på stan på lunchen och kilade in på Ohlssons tyger för att se om det fanns några bra mönster på barnkläder. Det gjorde det inte tyvärr. Jag gick då istället ner i källaren där de har en del stuvar och kikade runt lite. Hittade ett jättefint bomullstyg i vitt med röda blommor. Eller egentligen var det en panelgardin (57x150cm) och en kökshandduk, men tyg kan man använda till mycket!

Det trevliga i kråksången var inte bara att tyget var fint utan priset var inte heller fel. Gardinen hade kostat 100 kr och handduken 30 kr, men dessa var nedsatta till 50 kr respektive 15 kr. Det är ju inte fel, men det tar inte slut där. Det satt ytterligare en 50%-lapp på den som resulterade i att hela kalaset kostade 32.50! Inte illa va?

2 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

det va riktigt fint tyg o fint pris var det ju verkligen oxå =)
kan det möjligen vara så att du var på ohlssons i lkpg?? bor där själv o såg dessa gardiner där i källaren för ett tag sen mendå inte till så bra pris =)
iof kan det ju vara samma på ett annat ohlssons me =)
ska bli kul o se vad som kommer upp i din blogg framöver.

Cantina sa...

Tack! Visst var det i Lkpg som jag hittade tyget!!
Vad roligt att någon har hittat hit - jag som inte ens har offentliggjort bloggen :-)
Tänk bara att det ska vara så ofantligt långt till lön så att jag kan börja shoppa loss och börja sy!