måndag, oktober 27, 2008

Ottobre, och en stark längtan efter tyger

Jag köpte nya utgåvan av Ottobre i lördags och OJ vad inspirerad jag blev. Jag har aldrig läst Ottobre tidigare men nu ska jag nog till och med önska mig en prenumeration i julklapp. Jag blev så glad att det fanns ett mönster på tröja med raglanärm för jag har letat massor efter just ett sådant som jag kan utgå ifrån. Nu behöver jag inte leta mer. Dessutom kommer Elin att få en julklänning till jul...

Nu är jag så sugen på att få börja sy, men tyvärr fattas det fortfarande en viktig bit i min nya hobby - tyger!!! Visst har lönen kommit och det är ju det jag har väntat på, men tyvärr fick jag inte så mycket denna månaden som jag hade hoppats. Jag har bytt jobb och min första lön från det nya jobbet får jag tydligen inte förrän nästa månad och slutlönen från mitt gamla jobb får jag inte heller förrän då. Nu fick jag bara lön för den enda veckan jag hann jobba på mitt gamla jobb efter föräldraledigheten och det blir det ju inte så mycket tyger för!

Funderar ändå på att åka till Jofotex på lördag och shoppa loss för några hundralappar så att jag har en start i alla fall. Jag vill ju åtminstone sy min väska och sedan vill jag prova på att sy i lite stretchiga tyger och se om även jag kan göra muddar trots att min symaskin säkert inte har rätt söm för det. Kan ju behöva lite övning innan jag ger mig på riktiga projekt!

Inga kommentarer: