måndag, januari 05, 2009

Fortfarande förkyld

Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev något här inne. Kanske någon undrat var jag tagit vägen? Jag har varit, och är fortfarande, förkyld. Riktigt snorig och täppt ända upp i bihålorna. Vissa dagar har jag legat däckad med huvudvärk, men som tur är har jag inte haft någon feber så vi har ändå kunnat umgås med familj och vänner. Och ätit gott och mycket... Tyvärr har jag, pga förkylningen, inte kunnat känna någon smak och lukt den senaste veckan och det är ruskigt tråkigt.

Har jag då hunnit pyssla något?? Nej. Jag började dock virka farmors sjal igår kväll framför en film. Ville inte dra fram symaskinen för både son och dotter var lite struliga med sömnen och jag ville inte väcka dem. Men virka är tyst. Det gick i ett huj (för att vara jag)!

Måste även lägga till ett litet boktips som inte har ett dugg med pyssel att göra. Gillar man deckare så kan jag VARMT rekommendera Stieg Larssons tre böcker i serien Millenium: Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes. Svårt att lägga dem ifrån sig och har väl, på ett sätt, konkurerat ut pysslandet en aning!

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Förkylningar är så jobbiga, uch och blä! Skönt att du mår bättre i alla fall.
/Veronica

Cantina sa...

Tack!! Ja, idag är det bättre! Inte en enda gång i natt har jag behövt använda nässprayen och det är ett framsteg!