torsdag, januari 08, 2009

Symaskinen lagad

Igår lämnade jag in min symaskin till symaskinsdoktorn. Han tittade på den, tog den lilla biten som lossnat och... satte dit den. Klart! Och gratis! Skönt att det inte var något värre!

När jag ändå var där och hade tid över bad jag om en förevisning på en bättre symaskin ifall jag skulle få för mig att uppgradera mig. Han visade mig en Janome som hade overlocksöm och lite dekorsömmar. Den var smidig, lättkörd, tyst och intuitiv. Jag föll pladask. Nu vill jag ha en ny symaskin! Och jag fyller ju år snart...

Så är det någon som vill ha min Singer som klarar raksöm, sicksack, knapphål, fåll och enklast möjliga stretch för sidådär 900:- så hojta. Det är absolut inget fel på den och är en bra basmaskin om man syr någon gång då och då. Det ingår en mängd spolar (för de passar naturligtvis inte i den nya), ett överdragsskydd, lite olika pressarfötter och en instruktionsbok som inte alls är sliten.

Inga kommentarer: