måndag, maj 04, 2009

Pour Moi!

Nu ni! Nu har jag sytt till MIG!! Det blev en sommartop i riktigt somrigt tyg - ljus jersey med blommor och blader (förstora gärna bilden för att se tyget ordentligt). Modellen blev en singoallatunika baserat på ett Burdamönster. Sedan var det ju det här med storleken som jag har sådana problem med. Jag får ALLTID sy in mina sydda plagg i midjan trots att jag mätt och läst av i mönstertabellen noga som bara den. Och det är inte lite jag får sy in heller. Jag minskade väl totalt 15-20 cm i midjemåttet den här gången. Och ändå är den rättt lös och ledig. Jag fattar ingenting.

Jag är i alla fall jättenöjd med både modell, storleken (efter ändring då givetvis) och tyg. Dessutom blev jag extremt nöjd med fållen. Jag har aldrig testat att bubbla fållen så men efter att ha provat en dm på en provbit körde jag på och blev toknöjd!

Mönster: Burda
Tyg: Blommig jersey från Ohlssons stuvhörna (som vanligt :-))

6 kommentarer:

Anonym sa...

snygg den va. vill med sy sådana till mig nu till sommaren.
får leta upp ett mönster bara

Cantina sa...

Tack! Ja, som sagt - jag lyckades till slut och blev riktigt nöjd. Kommer nog blir fler i den modellen!

Helena sa...

Jättesnygg tunika!

pysselmamman sa...

Den blev ju jättebra! Skulle också vilja kunna sy mina egna kläder...men det vågar jag mig inte på, ser reultatet framför mig...INTE BRA!

Susilull sa...

Så somrig och fin den blev!

Cantina sa...

Tack så mycket :-)