lördag, maj 16, 2009

Spaljé och fortsatt altanbygge...

Idag har vi inte fått så mycket jobb gjort trots det fina vädret. Vi har varit en sväng på SOF (StudentOrkesterFestival här i Linköping) och tittade på vår gamla studentorkester Isterbandet. Dessutom har dottern haft feber till och från och när vi skulle greja i trädgården var hon väldigt gnällig och avig så det blev inte mycket gjort.

Min hemmasnickrade och egendesignade spaljé fick vi dock äntligen upp på väggen till min klematis stora glädje! Den till höger är min egen, det till vänster sitter kvar så länge klematisen blommar. Sedan rasar den nog självmant ner - den är instucken bakom stuprännan för att hålla sig uppe...

Ny spaljé

I övrigt avslutade vi regel- och ramverket på altanbygget. I morgon, om väder och barn tillåter, ska vi börja lägga trallvirke! Det tog sin lilla tid att bygga ramen för det var oändligt med vinklar och vrår, men jag kände att jag ville göra det så noga som möjligt för att inte behöva stå där sedan och undra varför jag inte gjorde det ordentligt från början. Vi är ju långt ifrån experter i området så vi försöker att inte fuska.

Altanbygget har reglar...

Inga kommentarer: