onsdag, augusti 05, 2009

Tavla

Nu har jag gjort första strykningen med färg på mina träbitar... Nu börjar det likna något!

När vi var på semester hittade jag ett jättemysigt tyg i en liten affär i Kungälv. Jag minns tyvärr inte vad affären hette men jag minns hur tyget såg ut eftersom jag köpte med mig en bit hem. Ett blått tyg med söta, gröna drakar på. Givetvis tänkte jag att Arvid nog kanske skulle behöva nya gardiner...

När vi kom hem tänkte jag att drakarna även skulle göra sig som tavla och jag åkte till IKEA och inhandlade två spännramar vid namn Tyglösa för att spänna upp en tygbit. Nu tyckte jag att ramen var för stor så jag sågade helt enkelt ner den till lagom storlek. Det gick alldeles förträffligt. Sedan skruvade jag ihop sidorna så det blev en kvadrat och sedan satte jag på tyget. På fel sida... Det hade väl funkat, men perfektionisten i mig tog överhanden och jag ville göra om. Det var bara det att det var omöjligt att få bort spikarna som höll tyget på plats så det slutade med att en mycket irriterad jag slet sönder tyget och började om med den andra Tyglösa jag köpte. Tur att jag köpte två...

Det andra försöket gick som på räls och tavlan blev perfekt!! Nu ska den bara upp på väggen och de matchande gardinerna ska sys.

Tillbehör: Ram "Tyglösa" från IKEA.
Tyg: Blått gardintyg med gröna drakar på från okänd butik i Kungälv.

Inga kommentarer: