tisdag, augusti 04, 2009

Ved, magskydd och attiraljer

Nu är träbitarna slipade och jag har grundmålat så gott det går när det ska vara färg på alla sidor. Det gick sådär så jag får grundmåla vidare i morgon på de sidor som fortfarande är utan färg. Färgen är för övrigt vit... Lina gissade fel - det ska inte bli något trådrulleställ utan något helt annat! Hihi!

Igår snodde jag ihop ett förkläde till Arvid. Det var verkligen bara att sno ihop det. Enklare sak att sy får man leta efter. Det var bara att klippa till rätt storlek i vaxduk och sedan bandkanta. Vips så var det klart. Detta ska jag verkligen komma ihåg de gånger jag sitter och är sugen på att sy men inte orkar klippa en massa bitar eller läsa en massa mönster. Jag valde bort ficka på bröstet/magen för jag tänkte att Arvid, som älskar att glöta med vatten, säkert bara skulle spara vatten i fickan, vilket i slutändan bara skulle visa sig vara en mindre bra idé...

Mönster: Inget/eget.
Tyg: Vaxduk i den mer tygiga varianten i blått från Tygvaruhuset i Norrköping. Vitt kantband från samma ställe.

Jag tog även en bild på ett pärlhalsband som jag trädde häromdagen. Tyvärr finns inte detta halsband mer för straxt efter att jag tog bilden så brast tråden i halsbandet utan synbar anledning och pärlorna rullade och studsade ut på golvet. Dålig kvalisort förstås och jag får således trä upp pärlorna på en annan, starkare tråd. Trist måste jag erkänna!

Inga kommentarer: