söndag, december 21, 2008

Brödkorgar, bebisbyxor och retrobrallor

Ett litet tag sedan jag skrev något men jag har inte legat på latsidan. Jag har dels knåpat ihop tre nya brödkorgar, ett par bebisbyxor i velour och, Äntligen, ett par retrobrallor!!
Brödkorgar:


Den nedersta bilden är en komination som jag själv gillade, men som jag inte gjorde verklighet av. Kan nog bli en sådan en annan kväll kanske...

Mönster: Eget
Tyg: Enfärgade, kraftiga bomullstyger från Ohlssons. Röd, mönstrad linnetyg(?) från Åhléns. Grå, mönstrad vaxdukstextil från Åhléns. Mönstrat grå/svart/rött, kraftigt bomullstyg från Tygfabriken.

Bebisbyxa i storlek 62:


Mönster: Mönstret är från boken "Sy till småbarnen, 50-122 cl".
Tyg: Brun velour och röd mudd från Ohlssons.

Retrobralla i storlek 86:



Mönster: Mönstret är taget från ett par tights i Ottobre som jag har förlängt uppåt över magen. Övre delen är alltså gjord själv.
Tyg: Brun velour och brun mudd från Ohlssons.

Inga kommentarer: