måndag, juli 06, 2009

Symaskinen självläkte. Och så lite bilder...

Dagen efter att min symaskin havererade utan synbar anledning så tänkte jag lämna in den för lagning. Jag tänkte dock att jag skulle testköra den en gång för att garantera att den fortfarande var trasig. Och kan ni tänka er - den funkade!! Jag undrar vad det var för fel på den, men har konstaterat att den nog bara ville tala om för mig att den behövde en paus. Och vem behövde inte det? Symaskinen kände väl sig överarbetat efter att ha sytt så intensivt och dessutom i 31 gradig värme som vi hade i rummet (f.ö. även sovrummet) på kvällen. Skönt i alla fall att den funkar igen så prinsessklänningsprojektet gör stora framsteg.

Förra veckan, när det var så varmt, sydde jag en pyjamas åt Arvid. Jag tog det tunnaste och svalaste tyget jag hittade i mina gömmor och sydde en kortbent och ärmlös pyjamas åt honom. Tryckknappar och jag är dock något som inte riktigt kommer överens. Det blir alltid fel, något går alltid sönder och det blir sällan snyggt. Trist!

Mönster: Burda 9599 som grund.
Tyg: Stretchjersey från Ohlssons stuvlåda.

Inga kommentarer: